Sunday, 18 September 2011

Siapa sini orang Kelantan tapi menetap di Negeri Sembilan

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia


*ulang tajuk :


Siapa sini orang Kelantan tapi menetap di Negeri Sembilan

BK saja nak tahu..hehehe ;)
kita geng! boleh cakap dua loghat yang tak mungkin sama loghatnya. er?

orang kelantan tak berapa boleh bunyi sebijik loghat negeri sembilan
orang negeri sembilan juga tak berapa boleh bunyi sebijik loghat kelantan.
tak caya cuba suruh diorang cakap. mesti ada slang negeri masing masing sikit..
*ni kepada yang betul betul jatilah..
tapi BK boleh..ngaa~

ok daa~
p/s : jom tengok blog bakal model muslimah yang cun! hehe.. series cun! :D

23 comments:

  1. errr errr saya lahir di ipoh,tapi dulu stay penang setahun lepas tu sekarang johor. Aihh macam mana ni? pening pening :D

    ReplyDelete
  2. okehh cepat speking ziey nak dongar,..haha~

    ReplyDelete
  3. saya orang perlis tapi kawin ngan orang jawa johor..cakap jawa jadi indon

    ReplyDelete
  4. dedua melaka. sejati gittew. ye ke sejati. haha. amboi patut la. ade promosi percuma. yaiyy.. suka ! hehe. tq adik comel. tak pasal2 dpt friend lagiii suka gillaaa

    ReplyDelete
  5. saya dua-dua penah p..penah dok..tau skit2 bahasa dorg..tp x reti nk cakap..hehe

    ReplyDelete
  6. i'm half kelantanese..loghat kelantan and n9 mudah dipelajari :)

    ReplyDelete
  7. saya lahir Muor la. hehe, tp menetap di seremban tp suka kelantan sbb ada kepok sigha. heheheh

    ReplyDelete
  8. miss nadya! yeh! jom men sep2. kita orang n9 ;)

    ReplyDelete
  9. madi : hang memang selalu pening2 =.='

    ReplyDelete
  10. zieyzain : po yang nak di speaking an ni? haha

    ReplyDelete
  11. azzah : okeh la tu, boleh jadi banyak bahasa jawa + indon = jadon..haha

    ReplyDelete
  12. kak tini : promosi ni berbayar tau, sehari rm5 + cukai 6% = rm5.30.. hehe

    melaka sejati mai dah. ;P

    ReplyDelete
  13. qifadhom : lah nape xtau? kena belajar ni ;)

    ReplyDelete
  14. rtp farra arisha: yeh! memang sangat senang.. ;)

    ReplyDelete
  15. namee : saya pun duduk di seremban juga.. ada masa boleh berjumpa.. hee

    ReplyDelete
  16. ade2mama : n9 memang best kan? hee

    ReplyDelete
  17. ct org kelate . tp menetap di kelate jugak...hehehehe

    ReplyDelete