Wednesday, 9 May 2012

Hari hari, hari ibu :)

hai,

Sayidah Nafisah bermaksud ketua pemimpin yang bernilai.
Masa kecil2 selalu bangga dengan nama sendiri sebab rasa tak pernah jumpa lagi orang yang nama macam saya.
bila masuk darjah 5, hamek kau sekali 4 orang nama Sayidah Nafisah. hee

Terima kasih umi abi kerana bagi nama yang begitu cantik sekali sampaikan jadi nama watak dalam cerita Tujuh Petala Cinta.. hehe

Terima kasih sudi memberikan kasih sayang yang penuh dan menatang kami adik beradik bagai minyak yang penuh..muah! :)

Kami anak2 umi abi yang mencintai mu kerana Allah akan sentiasa mendoakan yang terbaik untuk umi abi :)


Dulu dulu selalu kena dukung, ajarkan tatih, ajarkan mengunyah, ajarkan menyebut, ajarkan menyayangi mu, kini kita sudah sama tinggi malah lebih tinggi 3 inci.. hee.
Terima kasih umi abi..

Setiap hari pun akan sentiasa menghargai jasa jasa mu.. 
Maafkan selalu marah marah
maafkan selalu arah arah
maafkan selalu tidak menurut perintah
maafkan selalu menipu sunat
maafkan selalu tidak menolong kemas rumah dan masak masak
maafkan selalu menyusahkan
maaf yang terlalu banyak sehingga tidak dapat disenaraikan

Terima kasih melahirkan, menyusukan, membesarkan
Terima kasih yang sentiasa ada bila diperlukan
Terima kasih yang tak terhingga

Umi, 
Tak sanggup rasanya nak tinggalkan umi bila saya berkahwin nanti. nak duduk rumah sama sama dengan umi, nak jaga umi, tapi umi kata "isteri yang solehah kalau nak bau syurga kena selalu mendengar kata suami"

Umi, 
Nanti tolong jadi bidan untuk anak pertama saya eh, janji tau :D
Fyi, umi ni doktor bidan.

"Ya Allah, Ya Tuhan kami, ampunilah dosa dosa kami, dosa dosa kedua ibu bapa kami, kasihilah mereka seperti mana mereka mengasihi kami semenjak kami kecil.. Redhakanlah hidup kami kerana Redha Allah terletak pada redha kedua ibu bapa.. Berkatilah hidup kedua ibu bapa kami Ya Allah, tempatkan mereka disyurga bersama para solihin.. Amin Ya Rabbal alamin"

Ketahuilah, saya, Sayidah Nafisah serta adik adik menyayangi umi abi setiap hari :)

bai.

34 comments:

  1. ye btol setiap hari adalah hari ibu :)

    ReplyDelete
  2. jaga ummi baek2... dia harta yg paling beharga buat kita semua..

    ReplyDelete
  3. :).

    wah untunglah umi doktor bidan.

    :)

    ReplyDelete
  4. sayangi ibu tiap hari,setiap jam, minit dan saat :D

    ReplyDelete
  5. saya...rindu mama sy..?mybe..but i know dat i love her...-mekanik krete hebat

    ReplyDelete
  6. si robot comel :

    saya pun sayang umi saya :)

    ReplyDelete
  7. si gadis melayu :

    sayang umi saya juga :)

    ReplyDelete
  8. kiera'sakura :

    sememangnya.. hehe

    ReplyDelete
  9. ocha :

    insya allah.. jaga bunda baik2 juga ya :)

    ReplyDelete
  10. awan nina :

    amin ya rabbal alamin :)

    ReplyDelete
  11. syazwan che deraman :

    memang sangat untung pun.. hehe

    ReplyDelete
  12. hazfee :

    yup.. betul u.. umi akan disayangi setiap hari :)

    ReplyDelete
  13. mekanik kereta hebat :

    yeah.. memang lah awak tau awak sayang dia.. :)

    ReplyDelete
  14. sejuk perut ibu mengandung dapat anak cam Nafisah nih.. ^^

    ReplyDelete
  15. sweetnyerr..

    bertuah laa umi n abi...:)

    ReplyDelete
  16. saya sayang mak saya jugak !! .. happy mother's day to all mom ^_^

    ReplyDelete
  17. yup, SETUJU! hari² hari ibu kan..hehe. cyg emak saya! :P

    ReplyDelete
  18. walaupun ibu sy jauh tapi dia dekat dalam hati...

    ReplyDelete
  19. tiria jezsy :

    hehe.. amin ya allah :)

    ReplyDelete
  20. ungu violet :

    bertuah lah sangatkan.. hehe

    ReplyDelete
  21. tentang kita :

    haa.. memang pun.. :)

    ReplyDelete
  22. zie madini :

    saya pun sayang umi saya juga :)

    ReplyDelete
  23. azzah :

    yup! ibu saya dekat, bertambah dekat dihati.. hehe

    ReplyDelete
  24. kite sayang mak kite gak ! rinduuuu... hukhuk

    memang unik nama awak. ;)

    ReplyDelete
  25. selamat ari ibu kat suma ibu.. tapi lewat sehari.. T__T name memang sedap.. meaning pun sedap.. senang cite sedap r!

    psst: sampai sekarang aku taktau meaning name aku yang tengah2 tu..

    ReplyDelete
  26. cik nurul :

    unik teramat sangat kn? hehehe

    ReplyDelete