Sunday 20 January 2013

Bacaan doa selepas azan

hai ;)


Maksudnya : Ya Allah, wahai Tuhan yang telah mensyariatkan seruan azan dan sembahyang yang akan didirikan. kurniakanlah kedudukan yang tinggi dan terpuji yang engkau telah janjikan kepada junjungan kami Nabi Muhammad dan kehormatan, sesungguhnya Engkau tidak memungkiri janji. 





-----------------------------------------------------------------

Sebenarnya saya ni dah lama nak cari doa lepas azan ni, saya selalu rasa saya baca salah sebab dari kecik saya dengar dari orang baca sahaja.then ikut-ikut macam gitu.  tapi tak tahu sebutan dengan tajwid yang sebenarnya. dah tua bangka macam ni baru terhegeh-hegeh nak cari dan betulkan bacaan. apelah~

So, mari sama-sama kita amalkan dengan sebutan yang betul eh. setiap hari 5 kali je kita baca. eh tapi kalau saya mesti 4 kali sebab subuh saya selalu pukul 6.45. tak sempat nak dengar azan.. teehee :p

oh, doa lepas azan ini juga boleh dibaca untuk doa lepas iqamah juga.

bai.
p/s : esaimen dan test sudah mula menjelma. saya perlukan semangat! yeah semangat!.. semangat  yang anda berikan amatlah saya hargai :)
terima kasih.. heee 


19 comments:

  1. awek cun ni memang selalu bersemangat ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ada selalu lah myera.. bila time belajar je lemah.. huhu

      Delete
  2. x pe.. bagus la.. janji ada usaha nk tau...

    anyway.. gud luck for your assignment... chaiyok2..!!!

    ReplyDelete
  3. lagi terbaik kalau awak dengar kat youtube bacaan dia,baru tau mana nak panjang, mana nak pendek :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu boni.. akan saya tengok dekat youtube juga :)

      Delete
  4. thx 4 sharing. samala, rasanya selama ni pun salah baca. lg2 bila tgk bacaan wa'adtah tu, sebelum ni bc wa'attah, tak pun wa'addah (ta/dal ada sabdu) rupanya ada huruf dal dan sebut dengan ta... hew3. moga usaha kecik ni dpt saham akhirat ;)

    ReplyDelete
  5. lain kali letak sekali dgn terjemahan. baru lagi paham & lagi semangat :)

    nahh semangat ambik ambik *longgok longgok kat blog ni*

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ada letak terjemahan dekat bawah tu maybe awak tak perasan. tapi trimas ek.. hehe

      Delete
  6. thank 4 share...ct pon bru thu tajwid2 yg btul...selalu baca sbb dh hfal tp ada jugk tersilap ckit...adeh

    ReplyDelete
  7. Bagus baca doa ni lepas azan. memang dituntut. Uztaz cakap, Janji kedudukan yg terpuji tu sebenarnya janji allah supaya memberikan syafaat kpd nabi muhammad untuk menolong umat2nya.. nabi2 lain tak dapat syafaat ni...
    insya'alah...

    ReplyDelete
  8. usaha yg bagus...

    ReplyDelete
  9. satu usaha yg murni...tahniah

    ReplyDelete